معاونت نظارت و توسعه دفاتر استانی

مقدمه

  • جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار در راستای چشم انداز و افق پیش روی ترسیم شده خود و همچنین ارتقا و گسترش فعالیت های خود به منظور جذب نخبگان و صاحب نظران با راه اندازی این معاونت قصد دارد این امر مهم را تحقق بخشد.

چشم انداز

  • معاونت امور استان ها چشم انداز پیش روی خود را گسترش شعبات و فعالیت های جمعیت در سطح کشور و فرا منطقه ای و همچنین استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های نخبگان استان ها و شهرستان های کشور جهت تحقق آرمان ها و اهداف جمعیت قرار داده است.

اهم برنامه ها

  • شناسایی و جذب نخبگان متعهد و ولایت مدار از جامعه ایثارگری از سراسر کشور
  • شناساییٰ , آموزش و پیشنهاد انتصاب دبیران استان ها و شهرستان ها و دفاتر خارج از کشور
  • نظارت دقیق و مستمر بر عملکرد دفاتر استانی و خارج از کشور
  • ارزیابی عملکرد فصلی و سالیانه دفاتر استانی و خارج از کشور
  • حمایت از برنامه ها و فعالیت های دفاتر استانی و خارج از کشور
  • برقراری ارتباط مستمر و تعامل فی ما بین معاونت ها و مراکز جمعیت با دفاتر استانی و خارج از کشور
  • سیاست گذاری و برنامه ریزی برای تعامل چندجانبه فی ما بین دفاتر استانی و خارج از کشور
  • تاسیس دفاتر استان ها و شهرستان ها و همچنین شناسایی ظرفیت های بین المللی و تاسیس دفاتر خارج از کشور

اهم وظایف و اختیارات

  • حوزه معاونت امور استان ها به منظور ایفای ماموریت مذکور دارای وظایف و اختیارات زیر است
  • درک سیاست‌ها و استراتژی‌ها و برنامه‌های کلان سازمان و انجام هماهنگی‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و سازماندهی جهت اجرای آن‌ها.
  • برنامه‌ریزی، انجام هماهنگی‌ها و ایجاد ارتباطات لازم و همکاری جهت رفع مشکلات و معضلات و رسیدگی به مسائل حوزه کاری مربوطه
  • نظارت و کنترل بر افراد و واحدهای تحت‌نظر به منظور تضمین حسن انجام وظایف و مسئولیت‌های واحد و حسن اجرا و انجام وظایف افراد مبتنی بر شرح وظایف آن‌ها.
  • حفظ و نگهداری حراست از کلیه اسناد، مدارک، اسرار و اطلاعات جمعیت
  • اجرا و انجام و رعایت کلیه دستورالعمل‌ها، رویه‌های اجرایی
  • برنامه‌ریزی به منظور انجام فعالیت‌ها و کار کارشناسی و اقدامات مورد نیاز جهت فراهم سازی تمامی اطلاعات و بسترها و شرایط لازم بر تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در کلیه تصمیماتی که واحد مربوطه با توجه به ساختار تصمیم‌گیری در فرآیند آن تصمیم عهده‌دار نقش یا وظیفه است.
  • رعایت مفاد کلیه مقررات سازمانی، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره و غیره
  • انجام سایر فعالیت‌های مربوط به شرح پست تخصصی

شرایط عمومی دبیر

  • داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه
  • عدم اعتیاد به هر نوع دخانیات و مواد مخدر
  • نداشتن سابقه محکومیت جزائی موثر کیفری
  • داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کارهای جهادی و فر هنگی
  • داوطلبان می توانند از مستخدمین رسمی،ثابت و پیمانی دستگاههای اجرایی باشند
  • اعتقاد و التزام به تفکر امدادگری ومددکاری (خدمت بی منت)

شریط اختصاصی دبیر

  • دارا بودن مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد و بالاتر و یا مدرک حوزوی
  • داشتن حداقل 30 سال سن و بالاتر (برای فرزندان شهداءو ایثارگر)و داشتن سن 40 سال به بالا برای جانبازان و آزادگان عزیز
  • افرادی که دارای تخصص و تجربه کاری مر تبط در دستگاه متبوع می باشد در اولویت می باشند.
  • رزمندگان حداقل شش ماه حضوردر جبهه (ارائه گواهی از ارگان اعزام کننده )
  • رزومه فعالیت اجرایی ، خیریه ای، سیاسی، اقتصادی(با اولویت انتصابات مدیریتی)
  • حسن شهرت اجتماعی و بالاخص در بین جامعه ایثارگر محل فعالیت
  • توانایی تجهیز و تامین دفتر اداری و پرداخت حقوق حداقل 1 پرسنل اداری

 

سیر مراحل گزینش دبیر

  • تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی یا ثبت نام حضوری در معاونت سرمایه انسانی و دریافت تاییدیه صلاحیت دبیر پیشنهادی از معاونت سرمایه انسانی
  • تکمیل فرم های شماره یک
  • ارائه رزومه مدیریتی
  • مصاحبه حضوری

مدارک مورد نیاز جهت ارائه به معاونت امور استان ها

  • گزارش معاونت سرمایه انسانی در پاکت بسته
  • آخرین مدرک تحصیلی کپی برابر اصل و گواهی های آموزشی
  • کپی کارت ملی و شناسنامه تمامی صفحات و ارائه اصل آن (برابر اصل)
  • کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی و یا معافیت دائم غیر پزشکی
  • مدارک دال بر ایثارگران و رزمندگان
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

تذکر

  • مبنای تقسیمات کشوری بر عهده معاونت امور استان ها می باشد
  • دبیران ومدیران استانی می بایست بومی و محلی باشند
  • مرحله نهایی تصویب و راه اندازی دفاتر استانی و یا تعیین و عزل دبیر برعهده شورای معاونین می باشد
اشتراک گذاری: