دفاع مقدس، اسلام را احیا کرد

گردش خون در رگهاى زندگى شیرین است اما ریختن آن در پاى محبوب، شیرین‌تر است. آنان را که از مرگ مى‌ترسند از کربلا مى‌رانند. مردان مرد، جنگاوران عرصه جهادند که راه حقیقت وجود انسان را از میان هاویه آتش جسته‌اند. آنان ترس را مغلوب کرده‌اند تا فتوت آشکار شود و راه فنا را به آنان بیاموزد ، هنگام آن بود که شبى عاشورایى برپا شود و کربلائیان پاى در آزمونى دشوار بگذارند.

زیباترین فصل این فرهنگ، خالقان این حماسه بزرگ هستند که با صلابت اراده و نور ایمان، رهنورد راه مقدّسی شدند که پاداش آن، جاودانگی و بقا بود.

مجاهدت رزمندگان و ایثارگران که دفاعی غیورانه از اسلام و جمهوری اسلامی ایران بود ، اسلام و ملت عزیز ایران را سرافراز کرد و شوق فداکاری سرشار از معرفت فروزان و درخشان را در قلبها و جانها هویدا ساخت.

به راستی که دفاع مقدس، اسلام را احیا کرد؛ اسلامی که در گذر زمان هماره مورد بی مهرهای ظلمت پیشگان واقع شده بود و به جای حق و حقیقت، کفر و ضلال حکمرانی می کرد؛ یکباره از مظلومیّت رهایی یافت و با حرکتی انقلابی، اسلام انقلابی و اصیل تبلوّر دوباره یافت.

این هفته یادآور حماسه و ایثار نوجوانان و جوانانی است که به جای نشستن در پشت میز و نیمکت‌های مدرسه، مشق سرخ عشق را بالای خاکریز‌ها و خندق‌ها نوشتند و ایران اسلامی را تا ابد وامدار پرواز از خاکریز تا خدای خویش نمودند و با تاسی از سیره سالار شهیدان مجاهدت و مبارزه در راه حق را فرهنگ ارزشی ملت کرده و ایثار و از خودگذشتگی را به پیکر اندیشه و رفتار ملت ما تزریق کردند.
جای شهدای عزیز- این سبکبالان عاشق- در ضیافت شادباش این هفته که یادمان دلاوری های آنان است و جای امام روح الله(ره) چقدر خالیست!

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *