عبرت از حوادث سال گذشته راهبرد سالجاری خواهد بود

یا مقلب القلوب و الابصار. یا مدبر الیل و النهار. یا محول الحول و الاحوال. حول حالنا الی احسن الحال.

من شنیدم که شما فصل بهاری آقا/ به دل خسته ما صبر و قراری آقا/ عمر امسال گذشت و خبری از تو نشد/ هوس آمدن این جمعه نداری آقا/ در هیاهوی شب عید، تو را گم کردیم/ غافل از اینکه شما اصل بهاری آقا…

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و الجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه.

با درود بی کران به محضر امام عزیز روحی فداء و شهدای گرانقدر و آرزوی طول عمر همراه با عزت برای مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (حفظ الله).
یک سال شمسی دیگر هم بر ما گذشت و یکسال به مبداء خود نزدیک شدیم سال 98 سالی پر از عبرت ها و تجربه های مختلف برای ما بود که همه آنها اگر واکاوی شوند باید منجر به یقین بیش از بیش ما به معارف و حقیقت دین گردد.

نامگذاری سالها در واقع طراحی نقشه راه یک سال است که باید توسط مردم و مسئولین طی شود. یکی از آفت هایی که در این زمینه وجود دارد اکتفا نمودن فقط به شعار سال است. در حالی که شعار باید به شعور تبدیل شود و همه باید احساس تکلیف نمایند و در هر شغل و منصبی که هستند، چه دولتی و چه غیر دولتی همه و همه باید وظیفه اصلی خود بدانند و علاوه بر اینکه اندیشه و فکرشان را متمرکز بر موضوع کنند باید رفتار و کردارشان نیز گویای عمل به شعار سال باشد.
با یک نگاه به شعار سال، چهار مؤلفه اصلی را می توان تمیز داد که باید همه مؤلفه ها را خوب بشناسیم و هم ارتباط و روابط آنها را خوب تبیین کنیم.
۱- فرهنگ، ۲- اقتصاد، ۳- عزم ملی  ۴- مدیریت جهادی
برای عمل به شعار سال ابتدا باید شعار سال به خوبی تبیین شود تا در جامعه ادراک مشترک پدید آید سپس با برنامه ریزی دقیق نسبت به عملیاتی کردن آن اقدام نموده و برنامه ها همواره باید مورد ارزیابی و پایش قرار گیرند.
در سال 98 روزهای  پرحاشیه داشتیم و شاهد اتفاقات بسی ناگوار در عرصه های تروریسم بین المللی و شهادت جانگداز سردار دلها سپهبد سلیمانی  و حوادث ناگوار دیگری همچون انتشار ویروس، سیل، زلزله ، سقوط هواپیما و … ودیم که اوقات ولی امر و مردم شریف را مکدر کرد لاکن حضور پرشور مردم در یوم الله 22 بهمن نشان داد که پیمان مردم ایران اسلامی با نظام جمهوری اسلامی پیمان ایمانی و ارزشی است و هنوز شور و شوق انقلاب 57 و پایبندی ملت قهرمان پایدار و مستدام است و تمام حاشیه ها و حوادث نتوانسته ذره ای از ارادت مردم را به ارزش های والای انقلاب را کمرنگ کند و دشمنان قسم خورده نظام باید آرزوی گسستگی ملت را با ارزشهای نظام را به گور ببرند.سال 98 برای کشور سال تمرین برای خودکفایی و استفاده از تولیدات ملی و فراهم ساختن رونق تولید ملی بود که حمایت از سرمایه های ایرانی نشان داد که اگر بخواهیم می توانیم ایرانی بسازیم آباد و آن را به عنوان الگویی مناسب مدیریت حکومتی اسلامی به جهان معرفی نماییم.
جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نو اندیش خدمتگزار در سالی که گذشت شاهد ریزش ها و رویش های بسیاری بود که همگی برای ما یک فرصت بود که با مدیریت مناسب به نفع جمعیت استفاده شد بازهم در یک سال شاهد تاثیر گذاری مطلوب جمعیت در رویدادهای کشور بودیم و به اهداف از پیش تعیین شده خود نزدیک شدیم بد اخلاقی های فراوان در مسیر پیشرفت فرزندان شهدا و ایثارگران عزیز قرار داشت که به مدد انفاس قدسیه امام راحل و شهدای عزیز همگی تبدیل به وسیله پیشرفتمان شده و مصداق این جمله بود که عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی پیشرفت های قابل توجهی داشتیم و سعی کردیم راه را برای خوکفایی جمعیت هموار سازیم و انشا الله در سال جدید به فضل الهی شاهد خودکفایی کامل جمعیت در حوزه های مختلف خواهیم بود.
از فرصت پیش آمده استفاده کرده و پیشاپیش فرارسیدن بهار طبیعت که نشانه قدرت لایزال الهی است را به کلیه همکارانم در جمعیت و جامعه بزرگ ایثارگری کشور تبریک و تهنیت عرض کرده و امیدوارم سال نو سالی توام با سلامتی و شادی باشد .
قطعا بهار واقعی و بهار راستین روزی است که انسان کامل و عصاره همه انبیاء الهی اداره امور جهان را به عهده گیرد به امید آن روز.

با آرزوی توفیق الهی
حسین اسمعیلی
دبیرکل جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *