قلم عاجز از ستایش معلمان حقیقی است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار؛ حسین اسماعیلی دبیرکل جمعیت با صدور پیامی روز معلم را که مصادف با سالگرد شهید مرتضی مطهری می باشد را به تمامی مروجان علم و فرهنگ تبریک گفت.

متن این پیام به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال مولانا امیرالمومنین علیه السلام: «مَن علّمنی حَرفاً کنتُ لَه عَبداً»

سپاس یگانه معبودی را سزاست که آدمیان را به دانش و خرد بر عالمیان سروری بخشید و راهنمایانی از میان ایشان برانگیخت تا تعلیم دهند و تربیت کنند و تعالی بخشند روح بلندی را که او در وجود انسان دمید.

به راستی قلم عاجز از ستایش معلمان حقیقی است، که در راس آن اول معلم خداوند رحمان است که انسان را آفرید و به او راه خیر و شر را آموخت و پس از آن پیامبران و اولیاء الهی تعلیم و تعلم بشر را عهده دار شدند برای درک صحیح از این ماموریت خطیر باید ابتدا به عمق واژه تربیت پی برد که اگر چنین شد همه برنامه ریزی ها و توجهات به سمت تربیت متمرکز خواهد شد.

تربیت نسل ها بر عهده معلمان است و آینده کشور در گرو تقویت آنها، معلمی تاثیر گذار خواهد بود که در گزینش و نیازسنجی او دقت شده باشد و همه نیازهای مادی و معنویش برطرف گردد.

اگر به این سطح از شناخت رسیدیم آنگاه روز معلم در حد یک اسم نمیماند و ما روز حیات و پیشرفتمان را جشن خواهیم گرفت.

در پایان این روز را به همه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت به ویژه معلمان شاهد و ایثارگر عزیز کشور تبریک عرض نموده و آرزومندیم روزی فرا رسد که معلمی نه یک شغل برای رفع نیاز بلکه یک هدف مقدس برای جهاد فرهنگی تبدیل گردد.

 

حسین اسماعیلی

دبیرکل

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *