طرح‌های دارای توجیه اقتصادی سرمایه‌گذاری می‌شوند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار؛طی مراسمی تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگذار و مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات ایران به امضاء رسید.

از جمله محورهای این تفاهم‌نامه می‌توان به سرمایه‌گذاری مشترک بر روی طرح‌های دارای توجیه فنی و اقتصادی پیشنهادی طرفین، ارائه خدمات ارزیابی مالی و اقتصادی و تدوین گزارش امکان سنجی و طرح کسب وکار پروژه‌های طرفین، همکاری در برگزاری کارگاه‌ها، رویدادها، وبینارهای آموزشی و گردهمای‌های پیشنهادی با توافق قبلی طرفین، اختصاص یا تخفیف فضای کار اشتراکی به تیم‌های متقاضی مورد توافق طرفین در مرکز نوآوری و شتابدهنده صادرات و معرفی تیم‌های مستعد به صندوق‌های سرمایه گذاری جسورانه اشاره کرد.

همکاری جهت سرمایه‌گذاری مشترک، تبلیغات، حمایت و تعامل در شبکه‌های اجتماعی، همکاری برای تبادل دانش فنی، تیم، منتور و مدرس و تبادل محتواهای علمی و آموزشی، اختصاص کد تخفیف به اعضای هریک از طرفین تفاهم‌نامه برای حضور در سایر رویدادها و کارگاه‌ها، ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان طبق ضوابط و آئین نامه‌های داخلی طرفین و همکاری برای تجاری سازی ایده‌های در اولویت مورد توافق طرفین از دیگر محورهای این همکاری مشترک به شمار می‌رود.

مهدی اقتصادی، سرپرست مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات در مراسم امضای این تفاهم نامه همکاری با بیان اینکه هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه درآمدزایی، ارزآوری و اشتغالزایی است، گفت: این مرکز می‌تواند خوراک فکری و ایده تولید کند، این موضوع در کنار نخبگان و نیروی انسانی که در جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگذار وجود دارد و حمایت‌ها و امکاناتی که می‌توان از نهادهایی مانند اتاق ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کرد، مساله حائز اهمیتی است.

وی با تاکید بر اینکه مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات و اتاق بازرگانی ایران تمایل دارند نقش موثری در فضای کسب و کار و نوآوری کشور داشته باشند، اظهار کرد: از این رو رویکرد ما این است که بعد از انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها به سرعت وارد فاز عملیاتی شده و ابتدا روی نقاط قوت موجود سرمایه‌گذاری کرده و سپس نقاط ضعف را بررسی و رفع کنیم.

حسین اسماعیلی، دبیر کل جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه مساله استارت‌آپ‌ها و فناوری‌های نو مساله روز کشور است، گفت: در این راستا جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار در حوزه فضای دیجیتال و IT، درمان و حمل و نقل فعالیت‌هایی را انجام داده است.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه صادرات ایده‌ای تحت عنوان اپلیکیشن صادرات مطرح کردیم که هدف اصلی آن کمک به تولیدکنندگان است. این اپلیکیشن موضوع اصلی تفاهم‌نامه میان مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات و جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگذار است.

اسماعیلی با بیان اینکه اپلیکیشن صادرات یک محصول فراسازمانی و بین‌المللی است که محورهای مختلفی را شامل می‌شود، ادامه داد: بنابراین، هماهنگی بین مجموعه‌های مختلف باید شکل بگیرد تا این مجموعه عملکرد موفقی داشته باشد.

اسماعیلی ادامه داد: این پروژه دارای شاخصه‌های مثبتی است و با اولویت‌ها و سیاست‌های کلی نظام همخوانی دارد. ضمن اینکه در این پروژه مباحثی مانند تسهیل صادرات، تجارت، تولیدکننده و برگشت سرمایه دیده شده است.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *