قهرمانانی که مدالشان پلاکشان شد

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات جمعیت ؛ امروز بهانه ای شد تا به مناسبت روز تربیت بدنی و ورزش یاد و خاطره شهدا ورزشکار را زنده کنیم چرا که آنها الگوهای بازر ایثار و شهادت بودند و به عنوان یک فرهنگ متعالی در زمره ی عالی ترین مفاهیم الهی و نتیجه والاترین ارزش هایی می باشند که یک انسان متعهد می تواند به آن مقام دست یابد . این مفاهیم اثر گذار و حرکت آفرین قادرند تا فضای یک جامعه را بصورت گسترده تحت تأثیر قرار دهند و والاترین برکات را برای آن به همراه داشته باشند.

بنابراین نباید فراموش کرد که فرهنگ ایثار و شهادت دربردارنده ی آثار و برکات عظیمی است که به شکل مستقیم و غیرمستقیم جامعه ی ما را شامل می شود .اما مسأله ی اساسی در این زمینه این می باشد که ، چنین گنج گران بهائی را نمی توان با نگرش های سطحی و روش های صوری کارآمد ساخت و آن را انتقال و اشاعه داد . در نتیجه ضرورت توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین ترویج آن در جامعه والگو سازی شهدای ورزشکار و مشاهده ی آثار و کارکردهای مثبت آن در گروه جامعه هدف (جوانان ورزشکار) وشیوه های انتقال این مفاهیم وارزشها می باشد و می بایست چنین تفکری را با ساز و کارهای مناسب از جمله زبان هنر” و بصورت عمیق در بین جوانان نهادینه ساخت .

واضح است که شناسایی راهها و اتخاذ شیوه هایی که بتواند این فرهنگ را به بهترین شکل ممکن در جامعه و جوانان مطرح سازد ، طبعاً نیازمند برنامه ریزی و بکارگیری روشهای صحیح ، به روز و جذاب و کارآمد می باشد   

و کمترین حرکت و نقش ما می تواند در این فرهنگ سازی دیدار با خانواده های شهدای ورزشکار کشورمان باشد چرا که آنان الگوهای گرانبها برای جامعه ورزشی میهن عزیزمان خواهند بود.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *