همایش بزرگداشت و تجلیل از خیرین مدرسه ساز حوزه های علمیه خواهران

به گزارش روابط عمومی و امور ارتباطات جمعیت؛ نخستین همایش بزرگداشت و تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور با حضور رئیس هیات مدیره جامعه خیرین کشور و مدیر حوزه های علمیه خواهران و تعدادی از نمایندگان مجلس و آیت الله مقتدایی رئیس شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران و حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری و جناب آقای رحمانی فضلی وزیر کشور و جمعی از خیرین منتخب استان ها در چهارشنبه 13 بهمن ماه در سالن همایش های تالار آدینه برگزار شد.

 

 

مراسم با قرائت قرآن و سخنرانی جناب آقای حبیب الله بوربور رئیس هیات مدیره جامعه خیرین کشور آغاز شد. ایشان فرمود: یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم این است که در حوزه با 70 درصد خانم فارغ التحصیل روبرو هستیم که چنانچه نتوانیم شرایط شغلی مناسبی برای آنها فراهم کنیم جامعه دچار آسیب خواهد شد. به همین منظور به دنبال آن هستیم که از این طلبه ها در آموزش های دینی استفاده کنیم.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای جمشیدی مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسرکشور گفت : حوزه‌های علمیه خواهران با ایجاد شبکه کوثر بلاگ نقش خود را در مقابله با شبیخون فرهنگی ایفا کرده است، حدود 8300 خواهر طلبه در این سایت به تولید محتوای دینی می‌پردازند، کوثر نت بزرگترین شبکه علمی، دینی، فرهنگی است که چند هزار گروه را در بر می‌گیرد که به تولید محتوای دینی می‌پردازد.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی گفت: اگر رشته های متناسب با نیاز روز در حوزه های علمیه بانوان با انتساب به معارف دینی تعریف شود می توانند به زوج های جوان و خانواده ها کمک کنند.
در ادامه رئیس کمیسیون فرهنگی حجت الاسلام نصرالله پزمان فر تاکید کرد: حوزه علمیه خواهران می تواند در بخش علوم انسانی و معارف دینی نقشی مهم داشته باشد و این بستر را ارتقا دهد، در اصل باید قبول کرد تولیدات بانوان در علوم انسانی و معارف دینی می تواند تاثیرگذار باشد.

در بخش دوم این مراسم ابتدا حجت الاسلام رسول ابراهیمیان معاون ارتباطات حوزه های علمیه تصریح کرد: مرحوم آیت الله شرعی 140 مدرسه علمیه از سوی خیران برای قم ساخت و دلیل آن این بود که گزارش کامل را به خیران می‌داد، بنابراین مرکز مدیریت باید ظرفیت‌های مجمع خیرین را فراهم کند زیرا شفاف و روشن بودن کار سبب دلگرمی خیران می‌شود.
در ادامه محسن خلج رییس مرکز عمران و رسیدگی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: باتوجه به رشد حوزه‌های علمیه خواهران و وجود 500 مدرسه علمیه نیازمند ساخت 120 مدرسه دیگر نیز هستیم تا بخش آموزشی ما تکمیل شود، بیش از 65 مدرسه علمیه‌ای که ما ساخته‌ایم در مناطق اهل سنت و شیعه با هم است و این اولویت اول ما بوده است، اولویت دوم ما ساخت مدارس در مناطق محروم بوده است که بتوانیم در آن نقش‌آفرینی کنیم، ما توانستیم نیازهای اولیه برخی مناطق محروم را در این راستا مرتفع کنیم.
حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در ادامه همایش یادآور شد: حوزه‌های علمیه خواهران در اصل یک نمونه از برجسته‌ترین اقدامات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود، در این راستا باید متذکر شد که کشورهای غربی به دنبال ایجاد تحول فکری و فرهنگی در کشور ما می‌باشند، در این زمینه هم کانون خانواده به ویژه زن را هدف قرار داده‌اند، در این میان تحصیل بانوان در حوزه و دستاوردهای عظیم آنها این امر را برای غرب ناممکن کرده است.
پس از سخنرانی وزیر دادگستری کلیپی از خانم مرعشی یکی از خیرین حوزه‌های علمیه پخش شد.
در ادامه رحمانی فضلی وزیر کشور در رابطه با نقش روحانیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: برای آنکه بتوانیم با آسیب‌های اجتماعی مبارزه کنیم باید از مردم، جامعه روحانیت و گروه‌های مرجع نهایت استفاده را بکنیم، در سال‌های گذشته بیش از 85 درصد از ترک اعتیاد به وسیله خود مردم انجام شده است، روحانیان ما باید این مسأله را جدی بگیرند و در جهت آگاهی سازی مردم نیز حرکت کنند.
آیت الله مقتدایی رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان سخنران پایانی گفت: اگر می‌خواهید بهشتیان را ببینید به طلبگان مرد و زنی که در مدرسه‌های علمیه درس می‌خوانند نگاه کنید، زیرا این دانش‌آموختگان در واقع در آینده به درجه مرجعیت می‌رسند، امام صادق(ع) می‌فرمایند” من کسانی که برای تربیت دینی مردم کار می‌کنند دوست می‌دارم”، این حدیث متوجه وظیفه طلبگان و روحانیون است.

 

در پایان این مراسم از 70تن از خیرین مدرسه‌ساز حوزه‌های علمیه با حضور آیت الله مقتدایی، رحمانی فضلی، حجت الاسلام جمشیدی و جمعی از مسئولین تجلیل به عمل آمد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *