ngoها ساختار معماری مدیریتی کشور

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات جمعیت؛ صبح امروز در نمایشگاهی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در مجلس شورای اسلامی برگزار گردید در حاشیه نمایشگاه خبرنگار همسو با دکتر مفتح رئیس فراکسیون شاهدوایثارگر گفتگویی در مورد نقش حمایتی نماینده ها از ngoها مطرح گردید.

در ادامه دکترمفتح بیان داشت: در مورد بحث ngo و سازمان مردم نهاد، مجلس شورای اسلامی مهمترین کاری که کرده قانونمند کردن نهادها بوده و براساس قانون چهارچوب کار سمن ها مشخص شده و بعد از آن باید مشکلات و نیازهای سازمانهای مردم نهاد به اطلاع مجلس برسد چرا که ممکن است در حین کار به خلاء هایی برخود کرده باشند و برای حل مشکل نیاز به اجرای قانونی جدید دارند که در این خصوص همکاری مجلس بسیار مهم است.

Ngo یکی از پایه های مهم و مفید در مردم سالاری است و در زمینه نظارت هم اگر نیاز باشد می توانیم در اجرای صحییح عملکردها نظارت داشته باشیم.

نقش نهادهای مردمی در سیاست:

یکی از ارکان توسعه سیاسی کشور حضور ngo ها است و ساختار معماری مدیریت کشور برعهده  ngo ها است.

یک حوزه کاری بر عهده مجلس و سازمانهای دولتی است و یک حوزه کاری برعهده ی ngo ها است  که میتوانند مسائل را بررسی کنند و ما از طریق ngo که همان نهاد مردمی است می توانیم مردم علاقه مند را در کارها و امور کشور مشارکت دهیم واین امور می تواند با توجه به سلیقه ی افراد تقسیم شود و مجلس و دولت هم می توانند از خروجی این سمن ها استفاده کند.

یکی از راههایی که دولت می تواند از مشارکت آحاد مردم استفاده کندهمکاری با همین ngo ها است.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *