فرزندان شهدا ایتام امام زمان(عج ) هستند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل جمعیت، این مرجع عالیقدر در آستانه روز بزرگداشت شهدا در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین شهیدی و اعضای ستاد بزرگداشت روز شهدا، افزود: شهدا راه با سعادت را که راه شهادت است پیمودند بعد از شهدا وظایف مردم و خادمان به شهدا سنگین است .

آیت الله وحید خراسانی تاکید کرد:بعد از شهدا در حفاظت از خانواده معظم شهدا به وی بهره مند ویژه فرزندان شهدا باید کوشید، باید این عزیزان را همچون فرزندان خودمان بدانیم، اینها ایتام امام زمان (عج) هستند  و رسیدگی به ایشان اجر بسیاری دارد.
وی اضافه کرد: باید برنامه های دینی و قرآنی برای خانواده معظم شهدا و ایثارگران در نظر گرفته شود و در برخورد با ایشان باید با کمال متانت و اخلاق حسنه برخورد گردد.
آیت الله وحید خراسانی با تاکید بر اینکه باید انس با قرآن ترویج داده شود بیان داشت: خواندن قرآن در روز به اندازه ای که میسر است و تقدیم آن به امام زمان (عج) اکسیر اعظم است و از اهمیت بسیاری برخوردار است.
وی اضافه کرد: اگر کسی به شما هر روز خیری برساند شما برای او چه می کنید، اگر هر روز قرآن بخوانند و به امام عصر (عج) هدیه کنند، امام در شب قدر عنایت ویژه خواهند داشت و در کارهایتان موفق خواهید بود.
نماینده ولی فقیه و رئیس بنیادشهید وامور ایثارگران در این دیدار ضمن ابلاغ سلام ریاست جمهوری افزود: بنیادشهید در سال 58 به فرمان امام راحل تاسیس شد و بعد از آن در دوران دفاع مقدس وظیفه سنگینی با تقدیم شهدا بر دوش بنیاد نهاده شد و در سال 83 با ادغام بنیادجانبازان و آزادگان بنیادشهید وامور ایثارگران با وظایف گسترده مشغول فعالیت شد.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی تاکید کرد: تاکیدات رهبر معظم انقلاب و مراجع بر این است که فرهنگ ایثار و شهادت باید رشد کرده و تقویت شود آنچه داریم از این فرهنگ است و همت ما نیز در همین راستا می باشد.
معاون رئیس جمهور اضافه کرد: با تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری تلاش شده تا روز شهید که مصادف با 22اسفند نامگذاری شده هرچه بیشتر به جامعه معرفی گردد در سال اول 17درصد مردم و در سال دوم 35 درصد مردم با این روز آشنا شدند و امسال تلاش داریم تا با برنامه های مختلف این روز بیش از گذشته در سطح جامعه معرفی گردد.
وی دیدار با مراجع عظام تقلید را در همین راستا دانست و افزود: محضر شما مراجع عظام رسیدیم تا از رهنودهای شما برای خدمت هرچه بهتر به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و فرهنگ ایثار و شهادت در سال آتی بهره مند شویم.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *